Back to all cases

Formabontó ötlettől a nemzetközi díjakig

Az Ooops! többszörösen díjnyertes csomagolásával már nem ciki a wc-papír hazacipelése

Ügyfél

Fő feladat

Kategória

Projekt időtartama

KIHÍVÁS

Nem brief alapján dolgoztunk, hanem a klasszikus terméktervező módszerekkel lépésről-lépésre, teljesen az alapoktól mértük fel az aktuális igényeket, hogy egy új és formabontó wc-papír születhessen. Céljaink között szerepelt az elvárható termékelőnyökön túli vásárlást befolyásoló tényezők megismerése, a környezettudatos gyártás optimalizálása és a rendelkezésre álló üzemi technológia maximális kihasználása.

MEGOLDÁS

A kutatási eredményeinket egy design credóban foglaltuk össze, amely súlyozott szempontrendszer alapján jelölte ki a megvalósításra váró formatervezési- és grafikai feladatokat. A négy hónapig tartó kutatás alapján világosan kirajzolódott néhány új piaci igény: a belső papírcső (duda) nélküli, de a megszokottnál akár háromszor hosszabb papírral rendelkező tekercsek létrehozása. A felhasználók visszajelzései alapján jöttek létre a hagyományos toalettpapírok csomagolásától eltérő grafikai tervek is, hogy ne legyen “ciki” hazaballagani a termékkel vásárlás után. Emellett a koncepció része, hogy a csomagolás később fürdőszobai tárolóként is használható. Az Ooops!-szal egyre több környezettudatos, új ötletek és fejlesztések iránt elkötelezett higiéniai termékhasználó figyelmét szeretnénk felkelteni a márka iránt. Fontos és jövőbeni termékfejlesztéseinket megalapozó koncepció született az újragondolt toalettpapír csomagolásból.

EREDMÉNY

Két nemzetközi designversenyen, az A’ Design Awardon és a Penta Awardon is bronzminősítéssel díjazták a Vajda-Papír Ooops! márkának készített toalettpapír-csomagolásunkat.

KIVITELEZÉS